WhatsApp ondersteund ook WhatsApp Business. Dit is een handige klantenservice tool om klanten te helpen via WhatsApp. Met WhatsApp Business kunnen bedrijven makkelijk contact houden met klanten, dankzij handige tools voor het automatiseren, sorteren en snel versturen van berichten. Deze functies krijgt u extra wanneer u vor WhatsApp Business kiest:
- U kunt een bedrijfsprofiel maken met een omschrijving, emailadres en website van uw bedrijf.
- Snelle antwoorden, hiermee kun je veelvuldig verzonden berichten bewaren en hergebruiken. Zo beantwoord je veelgestelde vragen in een oogwenk.
- Labels, organiseer je contacten of chats met labels zodat je ze makkelijk kunt vinden.
- Automatisch berichten wanneer de klantenservice gesloten is.
Integratie
WhatsApp aanmaken
Net als bij persoonlijke WhatsApp dient u wel zelf een 06 nummer te regelen die gebruikt kan worden voor WhatsApp. Wat veel bedrijven doen is dat zij een 'oude' telefoon regelen met een prepaid simkaartje. Er kan vervolgens gechat worden via Whatsapp voor PC/Mac of via een klantenservicetool die een integratie heeft met WhatsApp.
Beschikbaar maken op de website
Het contact opnemen via WhatsApp kan op verschillende manieren getoond worden aan uw klant. Het is bijvoorbeeld mogelijk om alleen op mobiel een vaste WhatsApp knop te tonen. Het kan ook minder prominent in beeld en het Whatsapp icoontje alleen op de contact pagina tonen.